Bastuvärd

Hur blir jag bastuvärd?

För att bli registrerad bastuvärd ska du delta vid ett utbildningspass som anordnas av föreningen. Ambitionen är att vi ska hålla regelbundna utbildningstillfällen och dessa annonseras i medlemsgruppen på Facebook. Du som inte kan bevaka annonsering på Facebook kan skicka en intresseanmälan till info@tantobastuforening.se.

Varför bör du bli bastuvärd?

Först då får du aktivera lediga pass. När du aktiverat ett pass blir du automatiskt bastuvärd. Du ansvarar då för att elda bastun till passets start, ser till att icke-medlemmar swishar avgiften, ser till att det är ordning och reda och att det städas efter varje pass. Ansvaret delas givetvis med övriga bastande medlemmar, vilket gör bastuvärdskapet till ett enkelt och trevligt åtagande.

När du har ställt upp som bastuvärd för allmänheten minst 10 gånger under ett år slipper du betala årsavgift påföljande år.

Vilket ansvar har du som bastuvärd?

• Du ansvarar för att bastun är varm vid bokningens starttid. Om ingen annan har bokat tiden före dig har du för uppeldning tillträde till bastun en timme före ditt bokade pass.
  • Du ansvara för att icke medlemmar betalar avgift via Swish 1231702786.
  • Bastun ska städas ur innan passet är slut. Lämna bastun i det skick du önskar finna den. Följ instruktioner i Tanto Bastu Manual. Städning görs tillsammans med bastande medlemmar.
  • Att vara bastuvärd innebär inte en "polis"-funktion. Respektive medlem ansvarar för sig själv.
Som hjälp har en bastuvärd Tanto Bastu Manual. Främsta stödet fås från medbastande medlemmar.

Vilka är våra bastuvärdar?

Våra bastuvärdar finner du listade med namn och kontaktuppgift i vårt bokningssystem.