Varje pass är två timmar långt. Med ditt kort kan du öppna grind och dörr en timme innan passet börjar, för att ha tid för att elda om ingen gjort det på föregående pass. Kortet är aktiverat en timme efter passets slut.

Boka som medlem

När du blivit medlem, har betalat bastuavgift för perioden samt har ett giltigt nyckelkort kan du boka pass där någon annan medlem tagit på sig att vara bastuvärd. Du gör detta genom att gå in i Bokningsidan Tanto Bastu. Använd ditt användarnamn (förnamn.efternamn) och ditt tilldelade lösenord som du får samtidigt med nyckelkortet.

Boka som bastuvärd

När du lärt dig rutinerna och registrerat dig som Bastuvärd får du även aktivera helt lediga tider. Med helt ledig tid menas en tid utan någon tidigare platsbokning.

Som bastuvärd får du även boka hela bastun för dig och dina vänner för 600:- per pass.

Steg-för-steg, boka en plats

1. Klicka på Bokning Tanto Bastu. Föreningens bokningssystem öppnas i nytt fönster.
  2. Skriv in användarnamn och lösenord som du fick när du hämtade ut låskortet på Låsborgen.
  3. Boka tid som passar genom att klicka på pass i schemat.
    • Ett helt ledigt pass kan du bara boka om du är registrerad som bastuvärd. Den som är först att boka ett pass ska ta bastuvärdens roll.
    • År du inte bastuvärd letar du upp en tid där någon redan bokat första platsen och därmed tagit på sig bastuvärdsrollen.
    • Är du man får du självklart bara boka herr- eller mixtider, och vice verca om du är kvinna
  4. Vill du boka en gäst som inte är medlem klickar du bara flera gånger på samma pass. Du ansvarar då för denna person och ser till att hen betalar 50:-.

Steg-för-steg, boka hela bastun

3. Boka samtliga platser på ett helt ledigt pass. Klicka på passet flera gånger för att boka samtliga platser.
  4. Betala avgift via Swish 1231702786, 600 kr för bokning av hela bastun under 2 timmar.
  5. Meddela ekonomi@tantobastuforening.se att bokning är gjord i bokningsverktyget samt att avgift är inbetald.
(öppnas i nytt fönster)