Vanliga frågor

Jag har ansökt om att bli medlem – varför tar det så lång tid innan jag får svar?

Föreningen drivs enbart med ideella krafter och för att underlätta administrationen samlar vi ihop alla ansökningar och svarar under ett par tillfällen varje månad. Så – håll ut. En avi kommer!

Hur blir jag medlem?

Gå till ANSÖK OM MEDLEMSKAP och fyll i dina uppgifter.  Du kommer inom en månads tid få en inbetalningsavi på medlemsavgift och bastuavgift. När vi har bokfört inbetalning av medlemsavgift är du medlem.

Hur lär jag mig hur en vedeldad bastu fungerar för att bli bastuvärd?

För att bli registrerad bastuvärd ska du delta vid ett utbildningspass som anordnas av föreningen. Dessa annonseras i Facebook medlemsgrupp. Du som inte kan bevaka annonsering på Facebook kan skicka en intresseanmälan till info@tantobastuforening.se

Hur får jag basta på medlemstider?

Du måste först vara medlem, betalat bastuavgift för perioden samt ha ett giltigt nyckelkort. Du kan då gå in i bokningskalendern genom att klicka på BOKA BASTU HÄR. Använd ditt användarnamn (förnamn.efternamn) och ditt tilldelade lösenord kopplat till nyckelkortet. Här väljer du en tid som passar dig på.

Jag kan inte boka när jag väl kommit in i bokningskalendern, varför då?

Kan du inte boka har du antingen inte behörighet (kontakta Låsborgen) eller så är passet fullbokat.

Kan jag hyra bastun som icke-medlem?

Nej, vill du boka hela bastun måste du vara medlem.

Kan jag boka vilket pass som helst i bokningssystemet?

Du får som medlem endast boka aktiverade pass, dvs ett pass där en bastuvärd bokat in sig. För att få boka en icke-aktiverad tid måste du vara registrerad som Bastuvärd.

Jag har glömt inloggsuppgifter till bokningssystemet, vad gör jag?

Kontakta Låsborgen, de hjälper dig.

Får jag ta med mig gäster på medlemstider?

Man får ta med sig 2 gäster per pass.

Hur fungerar det med försäkring vid badande?

Personer som besöker vårt bad ska iaktta gängse försiktighetsåtgärder när hen badar. Större krav på aktsamhet ställs på en medlem. Skulle olyckan ändå vara framme är det följande som gäller att försäkringen täcker föreningens ansvar för person- eller sakskada vid vållande i enlighet med skadeståndslagens regler. Bevisbördan för att föreningen vållat skadan ligger hos den skadelidande. Med vållande avses att föreningen orsakat skadan genom fel eller försummelse.