Regler för bokning:
  • Bastuvärd aktiverar, öppnar och stänger pass. Får privatboka.
  • Icke-bastuvärd bokar plats på redan aktiverade pass. Får inte privatboka.
  • Medlem får ha tre bokningar aktiva eller sig själv bokad plus två gäster alternativt tre pass i bokningssystemet bokat samtidigt (då utan gäster).
  • Vid privatbokning är medlemmens samtliga tre bokningar inräknade i den enskilda bokningen. Obs! Endast värdskap för allmänhetens pass samt utbildningspass är undantag i detta fall.

Allmänhetens tider:
  • Dessa pass är avsatta för allmänheten och aktiveras av föreningens bastuvärdar som tar på sig värdskapet. Se tider i högerspalten.
  • Ibland finns pass för allmänheten även på helgfria vardagar kl 9-13. Dessa annonseras i Facebookgruppen "Tanto bastu offentlig". Den medlem som vill aktivera ett sådant pass gör såhär: Välj en tid minst 48 h framåt i tiden, kolla i bokningssystemet att tiden du vill värda är ledig, ange om det ska vara dam, herr eller mix, maila din bokning till till boka@tantobastuforening.se, och avvakta svar.

Bokning steg för steg:
  • Klicka på Bokning Tanto Bastu
  • Skriv in namn.efternamn och lösenord du fick när du hämtade ut låskortet på Låsborgen.
  • Bastuvärdar får aktivera pass - är du själv inte bastuvärd och du ser ett öppnat pass ha för vana att dubbelkolla i bastuvärdslistan som länkas på bokningens förstasida FÖRE du bokar in din plats.
  • Viktigt att om man som bastuvärd får förhinder måste detta kommuniceras till de som bokat sig på passet. Detta görs enklast i Tanto medlemsgrupp och då genom att skriva ut de bokade vid namn så de kan konfirmera.
  • Män får boka herr- eller mixtider och vice versa.
  • Medlemmar får boka sig själv plus två gäster per pass och denne ansvarar för att gästerna swishar 50kr till 123 170 27 86.

Bokning av hela bastun
  • Som utbildad bastuvärd har du förmånen att få boka hela bastun
  • För max 14 personer totalt
  • vardagar 7-17 samt 21-23
  • OBS! ej vardagar 17-21, helger eller helgdagar.

Bokning:
  1. Skicka bokningsförfrågan med för- och efternamn, vilket datum och vilken tid som önskas bokas till boka@tantobastuforening.se och avvakta svar.
  2. Är passet tillgängligt bokas detta av föreningen och bokningsbekräftelse skickas.
  3. Vid bekräftad bokning ska avgiften 600kr betalas via swish till 1231702786 inom 24 timmar. Bokningen är bindande!
  4. Vid försenad betalning tas bokningen bort och avgiften återbetalas.

Medlemstider

Passen aktiveras av en bastuvärd. Därefter kan andra medlemmar boka in sig.

Måndag - dam

Tisdagar - herr